Σε... τρόμο της ασφάλτου έχουν μετατραπεί το τελευταίο διάστημα τα ταξί της πόλης του Ηρακλείου, που στην πλειονότητά τους κυκλοφορούν χωρίς να έχουν περάσει από ΚΤΕΟ. Ως αιτία οι ιδιοκτήτες τους προβάλλουν την απόφαση των αρμόδιων Αρχών να αναγκάσουν τους ιδιοκτήτες ταξί να έχουν πρώτα τακτοποιήσει μέχρι κεραίας τις ασφαλιστικές τους εισφορές στο ΤΕΒΕ για να μπορούν κατόπιν να περνάνε από έλεγχο.
Με την οικονομική κρίση όμως να έχει ήδη εξαθλιώσει και αυτόν τον επαγγελματικό κλάδο και με τους ίδιους τους οδηγούς ταξί να κάνουν παράλληλα λόγο για πτώση του τζίρου κατά 60%, το να αντεπεξέλθουν στο βαρύ αυτό έξοδο της αποπληρωμής των ασφαλιστικών εισφορών τους, όπως τόνισε χθες στη "Ν.Κ." ο πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Ταξί Ηρακλείου, κ. Γιώργος Πλουμίδης, είναι αδύνατον, τη στιγμή μάλιστα που πολλές από αυτές ξεπερνούν τις 20.000 ευρώ.
«Ήδη αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να επιβιώσουμε με μεροκάματο 15-20 ευρώ. Οι περισσότεροι συνάδελφοι χρωστάνε αστρονομικά ποσά μόνο στο ΤΕΒΕ. Υπάρχει συνάδελφος που χρωστάει 25.000 ευρώ, για παράδειγμα. Το 90%, για να μην πω το 100%, από ’δω και στο εξής δε θα μπορεί να πληρώνει τις ασφαλιστικές του εισφορές», τόνισε ο κ. Πλουμίδης.
Χαρακτηρίζοντας το μέτρο αυτό καθαρά εκβιαστικό από πλευράς της κυβέρνησης, που - όπως είπε - σκοπό έχει μόνο την είσπραξη και όχι την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών, ο ίδιος ζητά την άμεση απόσυρσή του. «Δεν μπορείς να τιμωρείς με αυτό τον τρόπο τον ιδιοκτήτη ταξί, στερώντας του τον έλεγχο ΚΤΕΟ. Τα ποσά που οφείλονται τοκίζονται και κάποια στιγμή θα πληρωθούν. Δεν πρόκειται να τα χάσουν, καθώς, όταν θελήσεις να φύγεις από το επάγγελμα, υποχρεούσαι να καλύψεις τις εισφορές αυτές. Γιατί μας βάζουν το μαχαίρι στο λαιμό εκβιάζοντάς μας; Σε ποιο άλλο επάγγελμα γίνεται αυτό; Πρέπει να κινδυνεύει ο πολίτης και παράλληλα και εμείς οι ίδιοι; Δυστυχώς, το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να τα πάρουνε. Όμως δεν είναι έτσι», πρόσθεσε ο κ. Πλουμίδης, εκφράζοντας την οργή του κλάδου.
Την ίδια στιγμή πάντως, οι ιδιοκτήτες ταξί της πόλης, που βρίσκονται σε αναμονή της τελικής διαμόρφωσης του νομοσχεδίου περί απελευθέρωσης του επαγγέλματός τους, λένε "ναι" στην απελευθέρωση αλλά με την προϋπόθεση ότι θα τεθούν υπόψη οι όροι και τα κριτήρια που από την πλευρά τους θέτουν, τα οποία θα συμβάλουν στην καλύτερη παροχή υπηρεσιών και στον εξορθολογισμό του κλάδου.
«Εμείς λέμε "ναι" στην απελευθέρωση, αλλά βάσει κάποιων θεσμικών και αρκετά σημαντικών κριτηρίων. Αυτό που ζητάμε είναι να παραμείνουν οι έδρες ως έχουν αυτή τη στιγμή για τον κάθε ιδιοκτήτη ταξί και όπου χρειάζεται να εκδοθούν νέες. Αυτό να γίνει βάσει όμως των πληθυσμιακών κριτηρίων και όχι ανεξέλεγκτα, έτσι ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες που παρουσιάζονται» είπε ο κ. Πλουμίδης.
Ωστόσο, ο ίδιος δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις αρνητικές επιπτώσεις που μπορεί να έχει η απελευθέρωση του επαγγέλματος, όταν θα μπουν σε αυτό άτομα χωρίς εμπειρία και εξειδίκευση, επισημαίνοντας ότι θα είναι εύκολο για αυτούς, από τη μια στιγμή στην άλλη, να βρεθούν χρεωκοπημένοι.
ΠΗΓΗ : www.neakriti.gr