Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

πεζοί και αυτοκίνητο


Συνυπαίτιος σε τροχαίο ατύχημα είναι πλέον ο πεζός ο οποίος έχει καταναλώνει αλκοόλ πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια, σύμφωνα με απόφαση του Αρείου Πάγου.Σύμφωνα με την απόφαση του Αρείου Πάγου ο οποίος αναίρεσε εφετειακή απόφαση υπέρ του οδηγού του αυτοκινήτου που τραυμάτισε θανάσιμα πεζό, οι πεζοί θεωρούνται πλέον συνυπεύθυνοι σε τροχαίο ατύχημα.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τον Δεκέμβριο του 2005 οδηγός αυτοκινήτου με κατεύθυνση προς τον Πύργο Ηλείας, στο 68ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Πατρών - Πύργου, σταμάτησε στο δεξιό άκρο του δρόμου, άναψε τα αλάρμ, κατέβηκε από το αυτοκίνητο και πέρασε στο αντίθετο ρεύμα, προκειμένου να ζητήσει πληροφορίες για τον προορισμό του από τους οδηγούς άλλων αυτοκινήτων που ήταν σταθμευμένα στην αντίθετη πλευρά της εθνικής οδού.

Αφού πήρε τις πληροφορίες προσπάθησε να διασχίσει την εθνική οδό για να επιστρέψει στο αυτοκίνητό του. Όμως εκείνη τη στιγμή ερχόταν ένα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητο με κατεύθυνση από Πάτρα προς Πύργο.

Ο οδηγός του αυτοκινήτου δεν φρενάρισε έγκαιρα, αλλά προσπάθησε ανεπιτυχώς με ελιγμό να αποφύγει τη σύγκρουση με τον πεζό. Το αυτοκίνητο λόγω του ψιλόβροχου σύρθηκε κατά μήκος της αριστερής πλευράς του σταθμευμένου αυτοκινήτου του πεζού που προσπάθησε να διασχίσει την εθνική οδό, ενώ παράλληλα εκτίναξε τον άτυχο άνδρα σε απόσταση 25 μέτρων, με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο.

Σύμφωνα με την τοξικολογική ανάλυση που έγινε στον άτυχο πεζό, η περιεκτικότητα του αίματος σε αλκοόλ ήταν 1,51 γραμμάρια ανά λίτρο αίματος, δηλαδή πάνω από το επιτρεπόμενο όριο.

Όπως αναφέρεται στη δικαστική απόφαση, ο οδηγός του αυτοκινήτου παρά το ότι αντιλήφθηκε την κίνηση του πεζού (ο δρόμος στο σημείο εκείνο είναι ευθεία σε μεγάλη απόσταση και με καλή ορατότητα) όφειλε να μην ενεργήσει ελιγμό προς τα δεξιά, όπως έκανε, αλλά προς τα αριστερά για να αποφύγει το πεζό, τη στιγμή μάλιστα που δεν κινούνταν άλλα αυτοκίνητα στην εθνική οδό.

Οι δικαστές έκριναν ότι ο θανατωθείς πεζός είναι συνυπαίτιος του τροχαίου ατυχήματος κατά 40%, λόγω της χρήσης αλκοόλ και ο οδηγός του αυτοκινήτου κατά 60%. Τέλος, οι αρεοπαγίτες αναίρεσαν την εφετειακή απόφαση υπέρ του οδηγού, καθώς έκριναν ότι υπήρχαν σε αυτήν ασαφείς, ανεπαρκείς και αντιφατικές αιτιολογίες.


Πηγή korinthostv.blogspot.com

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Rally με ταξι;

Στο Rally Akropolis 2017 το Δίκτυο Ταξί 18300 είναι βασικός χορηγός του πληρώματος με οδηγό τον Παπαδημητρίου Αγγελο και συνοδηγό τον Γεωργαντά Νίκο. Το Rally θα πραγματοποιηθεί στην Λαμία στις 2, 3, 4 Ιουνίου 2017. Το Service Park θα πραγματοποιηθεί στις 2 Ιουνίου,  στο εκθεσιακό κέντρο Λαμίας. Θα υπάρξουν δώδεκα ειδικές χωμάτινες διαδρομές. Περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα του  Ραλλυ Ακρόπολης.

ΑΠΕΡΓΙΑ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ απεργία την ΠΕΜΠΤΗ 14/4/16  ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ  ΣΤΙΣ 09.00 Π.Μ ΑΘΗΝΑ 12/4/16 Η Διοίκηση στα πλαίσια της απόφασης του Κλαδικού Συμβουλίου στις 6/4/16 για τα οικονομικά-φορολογικά ζητήματα και το θέμα των ΑΔΗΜΕ ταξιμέτρων, αφού επεδίωξε να συναντήσει τον Ειδικό Γραμματέα Εσόδων και αντ’ αυτού συναντήθηκε με τον Διευθυντή του στις 7/4/2016 και συμφωνήσαμε σε άμεση συνάντηση με τον αρμόδιο σύμβουλο του λόγω του επείγοντoς του ζητήματος.  Μέχρι σήμερα αυτό δεν έγινε. Έχουμε από την μία, την δέσμευση του Αρμόδιου Αναπληρωτή Υπουργού, τόσο στο Προεδρείο, όσο και στην Βουλή για άμεση λύση του ζητήματος και από την άλλη την αδιαφορία των καθ΄ υλην αρμοδίων-που συζητούν μόνο με τρεις κατακευαστές- εισαγωγείς ταξιμέτρων - για το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν όλο και περισσότεροι συνάδελφοι ανά την Ελλάδα από την μη δυνατότητα εύρυθμης λειτουργίας των ταξί τους, χωρίς αυτοί να ευθύνονται . Για τον λόγω αυτό και στα πλαίσια της ομόφωνης ...